środa, 8 października 2014

Skakanie na skakance za czy przeciw ?


Jeszcze do nie dawna dążyłyśmy do pięknej sylwetki bo zbliżały się wakacje . A ile z nas w czasie wakacji dało sobie spokój z ćwiczeniami  i pozwoliło sobie na niezbyt zdrowy tryb życia :) . Jakby nie było zbliżają się andrzejki , sylwester, studniówki.
Czas coś z tym zrobić :)



Co myślicie o skokach na skakance ??



TROCHĘ FAKTÓW NA TEMAT SKAKANIA NA SKAKANCE


Skakanka  pomaga schudnąć i ładnie kształtować ciało. Zapewnia nie tylko intensywny trening kardio - ujędrnia nogi, ramiona i pomaga w osiągnięciu płaskiego brzucha. 

- Skoki na skakance potrafią poprawić jędrność tylnych część ramion, 



- Trening ze skakanką pomaga w uzyskaniu płaskiego brzucha - w czasie skoków przez skakankę mięśnie brzucha pracują, aby ustabilizować tułów i pomóc w utrzymaniu równowagi. Ponadto podskoki spalają mnóstwo kalorii 


Pięć minut skoków na skakance tak samo skutecznie ujędrnia nogi, co przebiegnięcie ok. 800 metrów


Skakanka doskonale wpływa zarówno na dolne jak i górne partie mięśni – zwłaszcza na łydki, uda, pośladki i ramiona. Skacząc na skakance zwiększasz swoją sprawność, równowagę, koordynacje ruchową, wytrzymałość i kondycję.


w ciągu 30 minut możemy spalić 250-300 kcal (wszystko zależy od intensywności i naszego zaangażowania, tempa)

SPALANIE KALORII 

Teraz coś co chyba najbardziej wszystkich interesuje :)

Liczenie spalanych kalorii na moim przykładzie :)

















A  tu macie stronę na której możecie same sobie policzyć ilość spalonych kalorii dla siebie
 Spalanie kalorii skakanka


Najlepsza technika skakania 


  • wyprostowane plecy
  • wciągnięty brzuch
  • ugięte łokcie, trzymane blisko tułowia
  • odchylone dłonie na boki
  • barki nieruchomo
 NIe skaczemy na palcach, bardziej na środkowej części stopy i na niewielką wysokość. Po opanowaniu tej metody możemy stopniowo urozmaicać nasze treningi przez skakanie na jednej nodze, bieganie w miejscu, unoszenie wysoko kolan, krzyżowanie skakanki podczas skoku czy ósemki. 



Przeciwwskazania :

NIestety  tak jak przy każdych ćwiczeniach są jakieś przeciwwskazania :
  • ostra niewydolność serca,
  • problemy z kośćmi i ze stawami,
  • problemy z układem krążenia,
  • duża nadwaga


Ja probuje podjąć 30 dniowe wyzwanie :) zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Ktoś probuje ze mną ??



I co myślicie warto wrócić do zabawy z dzieciństwa i zadbać w taki sposób o swoją sylwetkę ??


5 komentarzy:

  1. Jakiś czas temu zaczęłam ćwiczyć sb z Mel B, dodałabym do niej coś właśnie na spalanie, bo po abs i ćwiczeniach typowo na konkretne mięśnie specjalnie się nie zapocę. : p Sąsiadom może się to średnio podobać, ale chyba spróbuję też tego wyzwania, tylko nie wiem czy nie będę ciągle o coś zahaczać... ale coś się wymyśli! : ))

    http://robertakaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawie zapomniałam o czymś takim jak skakanka. Jak mieszkałam na parterze często podreperowywałam nią kondycję. Teraz niestety nie bardzo mam gdzie skakać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie dla mnie takie skakanie :) ale Tobie życzę powodzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  4. w wakacje skakałam na skakance, robiłam nawet po 800 skoków, ale przez brak czasu opuściłam się trochę. Niestety nie zauważyłam żadnych efektów :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś to uwielbiałam, teraz muszę uważać na swoje stare kości. ;))

    OdpowiedzUsuń