niedziela, 15 lutego 2015

Domowe sposoby walki z łupieżem

Jak już wiecie od jakiegoś czasu ostro zapuszczam włosy  :) . Niestety na mojej głowie pojawił się łupież  przez co powstał ? Za łupież winna jest przesuszona i łuszcząca się skóra głowy. Postanowiłam go zwalczyć przeszukiwałam wiele stron na internecie znalazłam wiele ciekawych sposobów . Dziś postanowiłam się z wami  nimi podzielić :)


  • Zielona glinka
Dwie łyżki zielonej glinki mieszamy  z odrobiną wody. Gęstą papkę wcieramy  w umytą skórę głowy i we włosy. Po piętnastu minutach zmywamy maseczkę, a włosy myjemy  ponownie. Maseczkę nakładamy jak najczęściej, najlepiej po każdym myciu.:)

  • Olejek rycynowy
Jest to chyba jeden z najtańszych sposobów gdyż olejek rycynowy kosztuje grosze . Na umytą skórę głowy nanosimy olejek rycynowy. Zostawiamy go na pół godziny, głowę owijamy ręcznikiem. Głowę myjemy nawet kilka razy ponieważ niedokładnie spłukany olejek pozostawia na włosach tłusty nalot.

  • Cytryna


Myjemy i  osuszamy  włosy ręcznikiem. wcieramy  w skórę głowy sok z połowy cytryny i zostawiamy na 15 minut. Spłukujemy chłodną wodą. Stosujemy codziennie przez 2 tygodnie.

  • Tymianek

Zalewamy dwie łyżeczki suszonego tymianku dwiema szklankami ciepłej wody i parzymy przez 10 minut. Przecedzamy napar i czekamy, aż ostygnie do temperatury pokojowej. Myjemy włosy szamponem, spłukujemy i nakładamy na wilgotne włosy połowę wywaru z tymianku. Wmasowujemy wywar w skórę głowy. Nie spłukujemy go. Pozostałą część wywaru chowamy do lodówki do następnego użycia. Powtarzamy procedurę dwa razy w tygodniu.

  • Ocet jabłkowy

Ocet wmasowujemy w suchą skórę głowy i zostawiamy na 5 minut następnie głowę myjemy szamponem dla dzieci i spłukujemy wodą . Po umyciu głowy znowu wmasowujemy ocet w skórę głowy i zostawiamy tym razem na 15 – 20 minut , i spłukujemy czystą wodą . Po tym zabiegu nie trzeba nawet używać odżywek ponieważ włosy wyglądają rewelacyjnie . Ocet należy rozcieńczyć w stosunku 1 do 3


  • Olej kokosowy 

Olej kokosowy mieszamy z świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny w stosunku 2:1 Tak przygotowaną mieszankę wmasowujemy w skórę głowy i pozostawiamy na około 2 godziny , następnie spłukujemy i myjemy włosy szamponem dla dzieci .


  • Pokrzywa
 Nigdy  nie stosujemy liści świeżych gdyż powodują zabarwienie włosów na kolor zielony. Najlepiej użyć  gotową herbatkę z pokrzywy – zalewamy wrzątkiem, gdy ostygnie stosujemy jako płukankę do włosów. Nie poleca się stosowania do jasnych włosów.



Mam nadzieje ,że te sposoby będą dla was przydatne . 

A  może wy znacie ciekawe i szybkie sposoby na łupież??





4 komentarze:

  1. Na szczęście nie mam tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne domowe sposoby. Olejek rycynowy używam do rzęs i brwi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez odpukać go nie mam, ale porady zapamiętam dla innych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy jest ten sposób z glinką ;) Kiedyś płukałam pokrzywą, właściwie całą i nie zauważyłam, żeby mi włoski zafarbowały :)

    OdpowiedzUsuń