wtorek, 26 kwietnia 2016

Przesądy ciążowe - Fakt czy Mit

     Odkąd jestem w ciąży wiecznie słyszę o przesądach nawet nie wiedziałam ,że jest tyle zakazów i nakazów dla przyszłych mam . Pytanie  czy te wszystkie przesądy to tylko mit ? Szczerze mówiąc nigdy nie wierzyłam w takie rzeczy choć teraz jak tak wiele  osób mówi mi o tym co mogę a czego nie ,że czasami łapie się na tym ,że zaczynam w to wierzyć . Szperając po przeróżnych stronach  trafiłam na ogrom przeróżnych przesądów niektóre wydaja mi się przekomiczne. Przedstawię wam mała listę tych znanych , jak i mniej znanych zabobonów :)


Zabobony ,które słyszałam od innych :)

  • kobieta, która w okresie ciąży ulegnie poparzeniu, może oczekiwać, że dziecko będzie miało znamię w tym samym miejscu na skórze
  •  Kobiecie w ciąży nie można niczego odmówić, bo w domu tego co odmówi pojawią się myszy i zjedzą wszystko.
  • kobieta w ciąży nie może przechodzić pod sznurkiem na pranie - podobnie, jak przy biżuterii i kablach, dziecko może się uwikłać w pępowinę.

  •  Przyszła mama nie powinna kupować ubranek, wózka, kocyka i innych rzeczy dla malucha przed jego narodzinami, bo to może przynieść nieszczęście przy porodzie.  (ciekawe kiedy w takim razie szykować wyprawkę po wyjściu ze szpitala :P )



A teraz kilka przesądów , które mnie bardzo rozbawiły (znalezione w necie )
  • . Nie patrz na księżyc – bo maluch będzie łysy.
  • Nie dziel się jedzeniem – bo po porodzie nie będziesz mieć pokarmu.
  • Jeżeli w czasie ciąży dokucza kobiecie zgaga, dziecko urodzi się z bujną czupryną.
  • . Podczas zmywania naczyń, nie ochlap brzucha wodą – bo dziecko będzie alkoholikiem.
  • Nie maluj się w ciąży – bo dziecko będzie transwestytą ( o matko przy tym prawie popłakałam się ze śmiechu) 
  •  Ciężarówka nie może słuchać w kościele zapowiedzi ślubnych, bo dziecko będzie głuche. 
  • Kobieta w ciąży, nie powinna ścinać włosów, bo dziecko będzie miało „ krótki rozum”
  • . Nie zapatrz się na nikogo – bo dziecko będzie do niego podobne (co ciekawe – działa nawet w przypadku innych ras i kolorów skóry – czyżby czary ?


Jak rozpoznać płeć dziecka? 

I to jest ciekawe czy komuś się sprawdziło ?


- Jeśli dodatkowe kilogramy idą ciężarnej  w pupę, będzie dziewczynka.
- Jeżeli mama ma błyszczące, grube włosy, będzie chłopiec.
- Poranne nudności - dziewczynka.
- Przyszła mama śpi na prawym boku - dziewczynka, na lewym- chłopiec.
- Najdziwniejsze zachcianki kulinarne- dziewczynka.
- Apetyt na kwaśne - chłopiec, na słodkie - dziewczynka.
- Brzuch okrągły – dziewczynka, podłużny- chłopiec.
- Jeżeli dziecko kopnie pierwszy raz z prawej strony będzie dziewczynka, z lewej chłopiec.
- Ciemna linia na brzuchu - chłopiec. 
Mama w ciąży kwitnie i pięknie wygląda - chłopiec, 
- mama ma brzydką cerę i wygląda źle - dziewczynka, bo odbiera mamie urodę.



Mimo wszystko moim zdaniem zabobony należy traktować z przymrożeniem oka , gdyż żadne z nich nie mają poparcia w medycynie. :) Niektóre z zabobonów są tak dziwne ,że aż śmieszne :D . Co mnie zaciekawiło to notka jak rozpoznać pleć dziecka :). Co wy o tym myślicie ? Wierzycie w takie rzeczy ? I czy znacie  jeszcze jakieś dziwne przesądy ??






9 komentarzy:

  1. Te przesądy wyglądają jak z zabawy dla przedszkolaków :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha. te przesądy są niezłe:) O wyprawce by ni kupować słyszałam, ale bez przesady... Po wyjściu ze szpitala fajnie byłoby, żeby więksozść rzeczy była już gotowa:) kochana, życze spokojnego i zdrowgeo przebiegu ciąży:)
    PS Ja w żadne takie przesądy nie wierzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mnie rozbawily niekotre , że postaniwiłam się nimi z wami podzielić :-P

      Usuń
  3. O znamionach często słyszę. Nawet położne wierzą w takie przesądy. Z opowiadań słyszałam że niektóre się spełniają. Moja ciocia będąc w ciąży oglądała moje znamię na głowie i jej syn też takie ma, ale myslę że to przypadek albo geny.

    OdpowiedzUsuń
  4. dużo tych zabobonów. ja w to nie wierze ani w żadne inne przesądy :)
    Obserwuje i do zobaczenia na spotkaniu blogerskim :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z takimi smiesznymi przesądami i zabobonami często się spotykamy :) U mnie żaden nie sprawdził się i oczywiście trzeba je traktować z przymrużeniem oka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z oparzeniami mam potwierdzony przypadek w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam koleżankę :) Czy mnie jeszcze pamiętasz ? W realnym świecie nam się ciężko spotkać, ale za to w blogowym - zapraszam do mnie http://moja-rozowa-szybka.blogspot.com/
    co do przesądów, sama jak byłam w ciąży słyszałam mnóstwo takich "dobrych rad" :) ale jakoś się nie spełniły. Kochana - dużo zdrówka dla Ciebie i Maleństwa !

    OdpowiedzUsuń